maanantai 8. heinäkuuta 2013

listan






1. Hur gammal är du? 24... Närmar mig 25 och då blir jag säkert megadeppig. Det är ju halvvägs till 50...

2. Hur gammal känner du dig?  23?

3. Vad har du gjort i dag? Vaknat på lande klockan 6.15 men låg och snoozade till 6.54.


Tog denna bild klockan 7 i morse.
 

Packade våra saker och så satt vi oss alla i bilen och körde till Drumsö på jobb. Jobbat och käkat lunch.
4. Vilken film såg du senast? Hostel Part II igår kväll.
5. Vem ringde du senast? Maken
6. Är du besatt av någonting? Jag måste ha blommor i en vas i vardagsrummet, pannlapparna skall hänga på ett visst ställe på ett visst sätt och så finns det säkert många andra saker också...
7. Är du rädd för blod? Int kanske rädd, men har lite obehag joo.
8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu?  På jobbet vid ett allt för litet arbetsbord, med tre kvinliga kollegor i ett luftkonditionerat rum.
9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet (fram tills nu). Aho, Lipponen, Jäätteenmäki, Vanhanen och Katainen.
10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Skrev svaret och kollade upp efteråt om jag hade rätt.
11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Har lite av alla färger.. kanske ändå mest svart?
12. När vaknade du i dag? 6.15.
13. Vilken är din favorithögtid? Julen och midsommarn.
14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? på lande.
15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Det är ganska många platser det...
16. Hur vill du tillbringa din pension? på somrarna i Finland och vintertid i Spanien eller något annat varmare land.
17. Vad lyssnar du på just nu? Kollegan som talar med en kund.
18. Har du någon gång brutit ett ben? Nej.
19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Ketchup, ägg, Pepsi Max, pasta, halloumi ost.
20. Vem är din favoritkändis? Har ingen favorit...
21. Vad är du på för humör just nu? Otroligt trött, har hett = lite irriterad.
22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa, Nord-Amerika, Asien och Afrika.
23. Snarkar du? ibland, har nån gång själv vaknat av att jag snarkar
24. Vilka yrken har du provat på? Barnvakt, simskolans lekledare och kundservice.
25. Hur går du helst klädd? shorts / kjol och t-skjorta.
26. Vilket stjärntecken är du född i? Lejon.
27. Vilket är ditt favoritgodis? chokooooo!!
28. Vad sa du senast? "joo kiitos hei"
29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Det varierade från år till år, men kanske finska?
30. Vad har du på dig just nu? Neonrosa shorts och mörblå t-skjorta.
31. Vilken är din favoritaffär? Stockmann, Bershka
32. Vad har du för storlek i kläder? L
33. Vad har du i dina fickor? ingenting
34. Vad köpte du senast? Lunch.
35. Hur många gånger har du flyttat? 12 gånger.
36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? min man, en båt och nån som kan köra/segla båten.
37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kvälls.
38. Senaste filmen du såg på bio? Pystyssä.
39. Har du blivit sydd någon gång? nej.
40. Har du någon gång badat naken utomhus? senast igår.
41. Vad åt du till frukost? två karelska piråger.
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Jag skulle just fylla 15 och börja sista året i högstadie. Hade skinn på näsan och mådde väl ganska bra?
43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? fick en bot då jag körde överhastig vid en peltikamera.
44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? hmm...
45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På nattygsbordet bredvid mig
46. Vad var det sista du åt? en sallad.
47. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? beroende på jobbturen, mellan 7-8.
48. Är du blyg? Ibland faktiskt.
49. När flög du senast?  För länge sedan.. I september flög jag till Portugal på honeymoon. Men om två veckor bär jag mig av till Paris.
50. Har du något tatuering? Nej, och skulle aldrig heller ta en.
51. Har du varit med om en bilolycka? Nej, hoppas jag inte gör det heller.
52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? har vi inte alla det?
53. Vilken är den roligaste träningsformen? Möjligtvis lite svett...
54. Har du några husdjur? två hundar, Wilma och Jerry.
55. Vill du gifta dig? Klart att jag ville gifta mig! Vi har vår första bröllopsdag 4.8.2013.
56. Var växte du upp? I Ekenäs
57. Har du någon gång ringt polisen? Nej, men 112
58. Vilka är dina största svagheter? Jag är lite lat och slarvig.
59. Har du, eller har haft, något smeknamn? flesta kallar mig Jannie.
60. Vad ska du göra imorrn? Min chef kommer till oss och tvättar våra fönster.
61. Vad har du in din väska? Plånbok, nycklar, kvitton, örhängen, spegel, mascara, franskam, busskort, tuggummi, måttband.
62. Vad shoppar du helst? Skor och mat på Delikatessen.
63. Favoritdesigner/märke? Ted Baker.
64. Bästa plagg/accessoar i garderoben? Kanske nån babydoll
65. Vilken är din favoritparfym? har ingen favorit.
66. String, boxer eller vanliga trosor? string.
67. Vad sover du i? naken.
68. Går du på någon diet? 5:2
69. Nämn tre maträtter du äter ofta? pasta i olika form.
70. Vad dricker du till vardags? Vatten, pepsi max och rödvin.
71. Om du dricker alkohol, vad dricker du helst? rödvin.
72. Lugn hemmakväll eller party all night long? hemmakväll.
73. Tycker du om att fika? Det är det bästa man kan göra med en mormor.
74. Vilka tidningar brukar du läsa? Iltis, Talo & Koti, Seiska, Me Naiset, husis.
75. Favoritprogram på TV? Salkkarit, Huvila ja Huussi och Kaappaus Keittiössä.
76. Vilka bloggar läser du? Inte så många, egentligen bara sådana som jag vet vem bloggaren är.
77. Hur skulle du beskriva ditt hem?  Stort, inrett i både gammalt och nytt, fortfarande oinrätt i lilla rummet.
78. Pedant eller slarver? Slarver.. Hur blir jag pedant?
79. Dricker du kaffe och i så fall vilken sort? (svart, latte, osv) Dricker inte kaffe.
80. Tråkigaste hushållssysslan? Att vika kläder i klädskåpet.
81. Hur ofta städar du? Plockar lite undan varje dag, dammsuger 2-3 ggr i veckan, bykar 2-3 ggr i veckan, torkar damm 2 ggr i mån.
82. Leva nu, längta eller minnas? Jag lever i nuet men vill gärna längta och minnas också.
83. Något du aldrig skulle klä dig i? i en så kort kjol eller shorts att skinkorna syns.
84. Vad skulle du vilja ha mer tid till? jag sku behöva 30 timmar för ett dygn, så jag har för lite tid till allt, förutom jobbet...
85. Vad gör du för att rensa huvudet och få extra energi? se på någon film och lämna aivot narinkaan, dricka vin och se på något tv-program, ligga i solen på lande.
86. Drömresemål? Kairos museum, Santorini (varit där en gång, det är superfint, samma med Nizza)
87. Vilket är ditt drömyrke? jag sku villa driva ett café.
88. Framtidsdrömmar? Drumsöbo, 1-2 barn, vi har det helt kivasti ekonomiskt, min familj är frisk, and God bless America.
89. Vilket blir ditt nästa köp? mat inför idag, vin och hushållspapper.
90. Hur kommer du spendera semestern? jee, den börjar på lördag! Jag skall vara i skärgården nära Åbo, lande, Paris, Hangö, lande.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti