keskiviikko 22. toukokuuta 2013

Hänt eXtra.

Hellou.

Har int orkat skriva hit på en tid. Har int haft tid heller för den delen. Dagarna går så snabbt framåt och det blir ganska lite tid för bloggeri och bildöverföring. 
Just var det vappen och löven började komma på träden. Nu är det helt grönt ute och tulpanerna drar sina sista andetag. Själv tycker jag att den där riktiga våren kom mitt i allt och for lika snabbt. Nu kan man påstå att vi har sommar här i Finland, åtmistone i Helsingfors. 

Här är ett nytt matrecept jag prövade på för ett par veckor sedan. Namiii!!


Rulla broilerfileer i turkisk jugge. Rulla sedan fileerna i skorpmjöl. Strö lätt peppar på. Stek broilern på pannan att de får en lätt fin brun färg. Sätt sedan broilern i en ugnsform och strö över små tomattärningar, finhackad basilika och parmesanost på. 
Servera med en sallad. Själv är jag beroende av halloumiost. Äter av den kanske 4 ggr i veckan...



Vi är i stort behov av fönstertvätt. Som tur har jag beställt fönstertvätt till månadsskiftet...




Så har vi fått nya ivånare på vår gård. Dessa två rusakkon var en hel söndag vid vår gårds sandlåda och stekte sig. Efter det har vi sett dem flera gånger efter det henga där. 





Förra veckoslutet var katostrafalt inom lätkän och ESC. Jag har ännu inte riktigt återhämtat mig... På lördagen var vi på härlig middag hos Ronny. Han hade fått som tuparipresent en sabel och ville provköra den. Det lyckades tyvärr inte. Efter middagen och matchen for vi hem till oss och senare mot kvällen joinade min mamma och vår nya kompis Nick till oss för att se på ESC. 4 tiden var jag i säng. Minns int när jag senast har orkat vaka så länge. Nick är från Indianapolis för ett år här för studiernas skull. Han skall en vacker dag bli diplomat. Skitkul kille! Han älskar finnarna och Finland, vilket är ju kul att höra. 


Jaa, och i måndags började jag på mitt nya jobb. Jag är så lycklig att jag fick det! Mycket intensiv start har jag denna vecka men bra har det gott. Jag är full av energi så jag är villig att lära mig. Redan efter tre timmars skolning var jag färdig att börja ringa mina första kundsamtal. Har en massa ideer att utveckla vår verksamhet och delegerat till större herrer möjliga kunder. Synd att jag int har provikkapalkka. 

Har haft så mycket nu och är lite, okej MYCKET sur över att jag inte haft nån tid att fa till lande. Först andra veckan i juni kommer jag ha tid att fa dit för tre dagar. Här har varit talkon i Borgå, lördagsjobb osv. 

Försöker nu vara mera aktiv här också...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti