lauantai 25. toukokuuta 2013

Pystyssä

Igår var vi på filmen Pystyssä förhandsvisning på Maxim.

Heidi Lindén och Márton Jelinkó

Filmen handlar om Elli (Heidi Lindén) som är studerande som har skulder för flera tusen. Hon börjar sälja sig själv för att kunna betala sina skulder. Iirs (Kristiina Puukko) är även så skuldsatt och jobbar som indrivarepå en suspekt pantbank, som är både våldsamt och brutalt jobb. Både Lindén och Puukko spelar sina roller väldigt bra. 
Heidi var min kollega för ett par år sedan och bad mig med som statist till filmen. Det tog alltså 5 år för detta projekt som är med minibudget gjort, 8000e, utan understöd. Allt gjordes på sk. talkoarbete, var alltså jag också medverka i.


Några bilder från http://outlinestudios.fi och från kellariteatteri.fi. På outlinestudios sidor kan ni trailern av Pystyssä.

 Elli (Heidi Lindén)



 


Här är tre bilder på Kristiina Puukko från filmen och sivilt. Int sku man känna igen int!


Jag rekommonerar filmen. Den visar på Kinopalatsi och Sello REX till den 30.5. 

Efter filmen gick jag och mannen till Belge på en sen middag. Där tog jag broiler med pasta i roquefortgräddsås och A tog någotypbratwurstsystem.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti