maanantai 17. kesäkuuta 2013

SUMMERxx

Var kommer du att spendera din sommar?

Tyvärr jobbar jag lite dumt iår. Jobbar enda till 19 juli och har sedan två veckor semester och resten två veckor i september. På midsommaren bär vi jag mig av till Antby, Västra Nyland till en Sten samt våra vänner. På min semester far jag till Paris med min ex-halvmamma + min halvsyster Suskiluski. I augusti skall jag fira min 1-års bröllopsdag och i september blir det väl utomlands (hoppeligen!!!!). Där i mellan är det jobb och lande på veckosluten.

Har du några sommar-måsten?

Lintsi!! fast det nu har blivit mindre med åren. 




Lande och Somerniemen kesätori. Flera dagars landeputki är också ett måste! Grillande, alkomahål, cill och mera landechill..


Så här blir man sen när man har dragit en veckans landeputki...


Alla har någon favoritdel med sommarmånaderna, vad är din?

Värmen, långa nätter, SEMESTER!! 

Festivalplaner?

Inte min grej. Precis som lika lite min grej som att sitta på en föreläsning och lyssna på Nalle Wahlroos.

Kommer du att göra någon resa?

Paris i mitten/slutet av juli. Det skall bli roligt. Allt startade vid att jag tog och tittade på The Tudors och Marie Antoinette...I Paris skall vi iaf till Versailles och Seine. 
I september blir det Portugal eller Grekland. får se hur maken har tid att slita sig från sitt jobb.




Bästa platsen att ta ett dopp på?

Precis alla platser där det inte finns fiskar!




Vad är den, enligt dig, bästa grillmaten?

Champinjoner med smältost med inrullad bacon!! Visst går det med nöt också! Må icke att förglömma grillade shrimps!!!

Vet du redan vad din sommarplåga kommer att vara?

Sini-fucking-Sabotage-mun-vitun-levikset-räjähtää-saatana.

Några inplanerade dagsutflykter?

jonej. hemlis.

Var är det störst sannolikhet att man hittar dig en solig sommarkväll?

I bastun eller på terassen på lande...

Vad är din favoritglass och varifrån köper du den helst?

Papagallos choko. Köper det året om från K-extra.

Har du någon inplanerad sommarlektyr?

Räknas Seiska på dasset??

Kommer du att göra något den här sommaren, som du inte gjort tidigare?

Fira bröllopsdag!! Vara på min första möhippa som  (ifjol var jag bruden själv, så på sätt och vis första gången i år)




Hur ser din ultimata sommardag ut?

hengande på lande.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti