tiistai 15. heinäkuuta 2014

arton

Inkommande fredag kommer att blir extra bra.
 
Jag har haft en ganska jobbig period i mitt liv i vår. Eller kanske jag och A har haft en jobbig period i vårt äktenskap i vår. Min mamma har haft putkare och hon flyttade till oss och bo i början av april. I tre och en halv månad har vi haft henne hos oss. Det har varit tungt för oss alla. För mig har det varit tungt då jag har blivit i en obekväm sits då mamma och A har kinat om något. A har haft det jobbigt då jag och mamma jomar på honom. Mamma har haft det jobbigt då jag och A grälar. Jag och A har grälat så in i perkele och jag kan int förstå att man kan gräla så kraftigt och sedan efter en timme är allt bra igen. Varje gång när vi är på lande grälar vi aldrig.
 
Min lillasyster som bor på en annan ort har måstat komma till stan för en vecka nu som då. Ni kan gissa på vems soffa hon har bott på... Att ha syster, mamma, make och två hundar på 85 kvadrat är bara för mycket. Jag vill ha på ett sätt i mitt hem medan mamma försöker förbättra och vill göra på sitt sätt. Jag anser att man kan fylla saker i en diskmaskin, medan mamma anser att man sparar el om man diskar för hand. Det blir jobbigt. Jag, mamma och A kan bli förbannad på en sekund och alla tre är skit envisa.

Till råga på allt, gick min morfar bort för en månad sedan. Han bodde i USA och mamma har det jättejobbigt med all byråkrati. Mail hit och dit, skannande och ringande. Dödsattestet från USA dög inte för finska staten. Attestet hade en stämpel på fel ställe... Jävla nihilistland...
 
Nu på fredag flyttar mamma hem till sin lägenhet och vi får gå tillbaka till vårt liv. Dessutom börjar min två veckors semester på fredag och som bonus är det lönedag. För att fira att mamma flyttat bort tänker vi sätta diskmaskinen på tomgång ett antal gånger.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti