keskiviikko 30. heinäkuuta 2014

hemma




Kom hem igår kväll vid ca 21.30 från landet. Ångrade min återkomst direkt när jag öppnade dörren till vårt hem på Drumsö -fruktansvärd hetta! Kan inte påstå att det var svalt på landet, men kan kunde sova där, här är omöjligt utan propeller eller vad det nu sen heter på svenska...


 Idag skall jag till banken och snacka lite möjligheter för ett köp på en investeringsbostad och sedan tar jag en tankeställare om att fara till landet eller ej. Det enda som hindrar mig är nätterna. Det är så fruktansvärt mörkt och tyst.. Stor konsument av skräckfilmer som jag är, får nätterna mig att inbilla mig. Som tur drömmer jag mardrömmar endast då jag sover päikkärin, som i dag igår t.ex. En mördare dödade flera av mina släktingar men jag och min syster lyckades leva. Detta hände i Ekenäs... 

En sak till en annan. Visst är det fint att maken har en remppafirma som det går bra för och jobb finns så att han drar sig själv i håret. Men att kunna boka en gemensam semestervecka är omöjligt. Vi har firat en hel vecka semester ihop på bröllopsresan 2012. Nästa gemensamma semester blir wn 10 dagars resa till Portugel om 7 veckor. Jag har nog behövt denna "egen-tid" diibadaaba men det blir ensamt i längden. Känner mig mycket utvilad och kan med god min gå till jobbet och vänta på september då planet lyfter till Lissabon.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti