lauantai 3. tammikuuta 2015

Årsis del 1/2

Jag kör med årsresumén en aning för sent men jag har varit så upptagen de senaste dagarna...  Detta inlägg tar ändå relativt länge att skriva pga att jag måste söka +  överflytta bilder från telefonen... Eftersom jag har varit så otroligt dålig och lat med att blogga detta år bjuder jag på extra mycket bilder.




JANUARI

Januari 2014 inleddes med skumvin och de närmaste vännerna hos oss på Drumsö. Vi skålade in året på balkongen.


I mitten av januari gick jag på resemässan med hopp om att hitta något om Polen. Resultatet var uselt men hade en fin dag med pappa och syster + exhalvmamma.


 Besökte även första gången Kilim i Hagalund. Otroligt god mat! Har läst flere recensioner om att servicen är crap, men vi har fått riktigt bra service. Kanske för att vi inte har varit så dryga? Ägaren är riktigt trevlig och fick betjäning på svenska när en av servitörerna hörde att vi pratade svenska. Hintalaatusuhde +++

I slutet av januari kom ett paket från Sverige. En Husqvarnas voffelgärn från 60-talet. Mycket bra och praktisk trots sin stora storkek.

 

FEBRUARI

Februari kom och gick lugnet hade börjat lägga sig. 


 Var och körde ett par gånger dessa galningar för vinterbadning på Ryssudden...


 Hade mycket trötta hundar efter en timmes lenkki i den kalla vädret...


Köpte Pieni Merenneito VSH pga att Johanna Nurmimaas röst är mycket bättre än Ninas som Ariel. Såg det som framtid antikgrej. Nå nej. Men älskar filmen!

Tog kontakt med Mattliden-tjejerna och bad dem ut och äta. Maten var dålig. Minns inte restaurangen men finns på Centralgatan mitt imot Stocka, Italiensk rafla.

Var på vår bästa väns färdigblivningsfest. Jag var så stålt över honom att tårarna rann...

MARS

I mars åkte jag, mannen och vår bästa vän till Krakow. Flygresan var oförglömligt rolig och Krakow var otroligt trevlig stad! Vill dit på nytt! Människorna är vänliga, allt är förmånligt, mycket bra klädbutiker, kort flygväg och så mycket att se!! Rekommenderar!!!!

Vi började mars med middag med mommo på nyöppnade Presto. Inget att gå till...


Maträtterna smakade ingenting. Servicen var bra men maten usel och överpris.




En del bilder från världens största begravningsgård...








Vi besökte även saltgruvan i Wieliczka 


 
APRIL

April var ganska händelselös... Väntade mest på sommaren och semestern...




Inledde dock terassäsongen den 27.4


MAJ

I maj blev det varmt och hängde nästan varje veckoslut på landet. Mannen fortsatte att bygga på mitt växthus. Planerade kommande byggprojekt på landet och njöt av friden. Ordnande med Amanda klassträff. Tänk att det hade gått 10 år sedan vi sade tack och hej från Ekenäs Högstadieskola!


Njöt av sparris i en månad!


Kollade på ESC med Stiina och Peter och hade en mysig kväll. Wilma och Stiina förstärkte sin bästisskap.

Det blev morsdag och vi firade det på Hvitträsk. Otroligt fina vyer och mysig miljö!

Jag tog mig själv i kragen och beställde till hos Sara för hår-make-over.

Var mycket nöjd med mitt mörka hår. Knack knack.. kanske dags igen...

Växthuset började bli färdigt... Tror att det kostade min man typ 200 euro att bygga det...



 Klassträffen ordnades på Santa Fé i Ekenäs och vi hade hur kul som helst! Blev nostalgisk och mindes alla fina minnen!

 
Del 2 kommer imorgon eller på söndag. Detta inlägg tog tre timmar att göra...     

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti