torstai 8. tammikuuta 2015

sommaren

Här kommer jatko-osan. Tar sådan jäkla tid att göra sådana här inlägg, så nu kommer sommarmånaderna. Måst stiga upp om 5 timmar eftersom jag skall på två dagars möte till Tammela.

JUNI

Juni kom och gick. Man väntar otroligt mycket på de varma vädren men varje år är det lika kallt. Midsommaren är alltid kall och plötsligt är det juli. Halva sommaren är förbi och man börjar sakta angsta över vintern...

 Hängde i nästan en vecka med hundarna på landet. Vågade inte gå och sova innan solen steg upp. Var livrädd för att en älg skulle trampa på terassen.


Var troligtvis på min första 30-års fest. Fina Eva hade ordnat det mysigt i Mattby.




Midsommaren var vi i Antby. 

 

Hade en trött hund efter en lång dag på landet.

 Mannen var i Tallinn och tankade.


 Var på detta fina pars 60-års fest på Solvalla. Fin omgivning och trevlig fest på alla vis!



JULI

På min semestermånad försökte jag vara så mycket som möjligt på landet och ladda batterierna. Njöt till fullo av varje sekund.


Besökte nästan varje lördag Somerniemen Kesätori. 

Älskade att dricka skumppa vackra sommardagar.

Grillade nästan varje dag och älskade livet på landet.

Var och äta på Fuku med syrran. Rekommenderar Fuku! Mycket frescht och god sushi. De lagar sushin efterhand och inte dagen innan. Buffén kostar 13e. Fuku finns på Fredan.

Vi solade med W.

Fröna blev växter i växthuset.
 

Så skön dag. varmt, skumppa, jordisar, sol. musik och madrasser på gräsmattan.


AUGUSTI

Sommaren började avrunda sig och dagarna blev allt kortare. Firade min födis och hade vår tradiotonella kräftis på lande. Räknade dagarna till vår resa till Portugal.


Kan inte vänta i ca 6 månader till på detta...

En trött vakthund...

Min man fixade surprisemiddag med de finaste på Casa mare. 

Kräfisen på lande. Blir bara bättre och större för varje år...





Svampsäsongen sattes igång och vi plockade en massa. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti