perjantai 6. syyskuuta 2013

pissdag

Jag är på så otroligt dåligt humör. Egentligen har jag ingen större orsak att vara det, men jag är. Minsta lilla grej gör mig sjukt irriterad. Är lite rädd för att jag kommer att förstöra den här fredagskvällen för mig och min man. Han kommer hem från Åbo ikväll och vi har saknat varandra.
(Som parentes vill jag säga att om man varit tillsammans i 9 år, är det ganska skönt med "särförhållande" nu som då. Då lär man sig att sakna varandra på ett annat sätt, det är inte lika vardagligt hela tiden).
Men nu är jag alltså på dåligt humör. Är det pga jobbet, människor, virus-datorer, söndrig telefon, tomt konto eller hösten som är orsaken? Kanske hela skitet?

Kära gode Gud. Gör så att alla mina problem fixas och att jag slutar vara på dåligt humör och gör mig till världens bästa hustru. Om du gör det, lovar jag dig att svära mera sällan....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti