keskiviikko 25. joulukuuta 2013

jul 2013

Oj jestas vilken julafton! Vi hade superstressigt hela dagen. Skinkan kom från ugnen natten till julafton 3.10. Vi steg upp 10 och maken började baka vörtbröd.
12.30 var vi hos mommo på julgröt och gick i regnet till gravgården för att tända ljus.



 Och så tände vi ljus för farfar som ligger i Aura under mullen. Jestas vad jag saknar honom. Min isoisä.

Sen for vi hem och var helt tornaadon (läs: stressade) med det sista i köket. Men till slut fick vi allt på bordet och njöt för fulla muggar!





 Min föredetta halvmamma (sirkka) och min halvsyster Susanna.Tycker att det är jättekiva att mamma och Sirkka kommer så bra överrens!

 Jag blev så glad när jag öppnade detta paket. Lyfte upp väskan från paketet och såg skyddspåsen med logon MK. Börja gråta av lycka. Jag skämtar inte, jag var så glad! Exakt den modell som jag hade dräglar efter i ett år.



Jerry blev mycket trött efter dagens händelser och somnade direkt när alla gäster hade gått.

Imorgon far vi till Borgå och fortsätter julfirandet där.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti