maanantai 23. joulukuuta 2013

Rafael

Igår köpte jag det sista från butiken till vårt julbord. Så idag blir det full rulle i köket. Min man är hemma och skall baka pepparkakor, laga leverpaté och så har han satt jäsa vörtbrödet. Imorgon på morgonen blir det stekning av skinka och bakande av brödet. Själv skall jag laga rosolli idag.

Jag skulle fara till Borgå med bussen igår för att äta middag med våra vänner. Jag hade megastressigt och hoppade på Drumsöbussen 16.22 och min buss från Kampen skulle fara klockan 17. Jag skulle hinna via Kampens Supermarket och köpa vörtbrödsingredienser. När jag på bussen, märkte jag att jag hade gula gummistövlar på mig. Fuck! tänkte jag. Int kunde jag ju gå på restaurang med GULA GUMMISTÖVLAR!
Så, när jag var framme i Kampen 16.31 rusade jag till butiken och svettades över att jag inte visste var pomerangskal finns eller hur de ens ser ut. Sen via Seppälä och riva fram ett par nilkkurin, pröva skorna och slänga dem på disken och betala. Sen kvickt som fan till terminalen. Men jag hann. Jag var inne i bussen 16.56.

Det var sjukt gott på Rafaels Steak House. Rekommenderar stället!!







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti