perjantai 6. joulukuuta 2013

mitähh

Har helt glömt bort att jag har en blogg i all stress. Varannan vecka på jobbet är det helt annat tempo. Varannan vecka går dagarna supersnabbt och jag är helt slut. Denna vecka har varit en sådan. Har ringt runt till våra tukkukunder i PK-seutu med goda resultat. Myyntimuija kiittää ja kuittaa! Efter jobbet for jag med favorit kollega Aleksi till Ruohis Cittarin och konsulterade middagsingredienser och via Alko. Kom hem och somnade i sängen klockan 18. Vaknade klockan 20.19 och hade en kunnon morkkis efteråt; kvällen förstörd. Lagade middag och åt vid 22.30.. Så nu är dygnsrytmen åt helsike.

Imorgon blir det Tallin. Är ganska mör redan nu... Båten far ut 21.30 och vi skall lämna hytten redan 6.45. Vill ändå påpeka att det är inte jag som har hittat på att fara med en sån idiotisk båttur. Det jag ser fram emot är Titanic utställningen i Tallin!

Har knäppt lite bilder från de gångna dagarna bara för att jag inte har ett liv. + att bloggen ser lite kivogare ut med bilder i ett inlägg.


En fin novembermorgon som jag tog från vår balkong...




Förra lördagen var det firmans lillajul som jag och Jenni och Aleksi fixade. Vi hade som catering Catering Delicatessen. Rekommenderar! Mycket god mat till et mycket bra pris!!




Aleksi och Jenni har någo på gång...


På söndagen var det middag med systerix och pappa. Vi har börjat ta som tradition att gå och äta på söndagar eftersom vi aldrig träffas på vintertid. Vi har gått igenom hela Chicos och New Bamboo Center (bästa kinesen i stan) så nu prövade på Kilim i Hagalund. Härlig mat för mycket bra pris! Kilim har usel kundbetjäning men maten är god och prisvärt!
 

 Pappas Iskender kostade typ 15 euro..


Inre oxfilé med klyftisar och wok kostade 23,90e. Var får man samma för under 25??

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti