torstai 16. tammikuuta 2014

15. En grej som gör mig vansinnig i vardagen.

15. En grej som gör mig vansinnig i vardagen.

Okej den här listan kan bli otroligt lång...Följande gör mig kanske inte vansinnig, men jag blir ganska irriterad på dessa:

  • skrikande barn i butiken
  • att vika in  kläder i skåpet
  • när mina hundar är så otroligt ouppfostrade och måste skälla till varje hund som kommer emot oss när vi är ute
  • att vakna!!!! HATAR MORNAR!!
  • kallt. Då måste man sätta på sig en massa kläder och ändå frysa. 
  • vintern (läs: kallt och snö. fy)
  • hett (hatar att svettas) men älskar ändå sommaren
  • att inse att Pepsi Maxen är slut när jag i min argsinthet går på morgonen till kylskåpet
  • varje gång jag tvättar bilen på lande kommer det en massa bromsar (paarman) som skall distrahera mig
  • att jag aldrig kan hitta en kantarell i skogen först. Det är alltid min man som hittar den första. Jag är så pass barnslig att jag ropar "du får int plocka den!!! visa var den är!!" sen plockar jag den själv.
  • I vår förra lägenhet fanns det inte en diskmaskin. Våra mesta gräl berodde på att vi båda var lika lata att diska. Själv ansåg jag att den som har lagat mat, behöver inte diska. Eftersom jag var den som lagade mat föll disken på mannen. Men han var ju väääldigt trög med att börja diska. Nu när vi har en diskmaskin grälar vi inte nästan alls. Det som inte går in i min hjärna är att varför i helvete man inte får sin tallrik i maskinen, istället ställs den i diskhon...
  • tandkrämsfläckar på lavouaren. Jag känner en person vars badrumslaovuar är så snuskig med tandkrämsfläckar och hårstrån. Fy fan.
  • I varje rum hos oss plockar jag undan verktyg. Varje dag. Kan man int sätta den där skruvmejseln eller skruven på sitt eget ställe??!!
  • att sova med skrynkliga/löst lakan. Mamma har skämtat att borde man spika fast mina lakan i sängen...
  • Pensionärer som skall kila i kön. Om de en gång är pensionärer, har de inte tid då att vänta?? Hörde om ett bra fall på järnhandeln: I kön var en man och en pensionär. Den nästa i turen var mannen men kila nu int pensionären? Mannen sade lugnt till målfärgssäljaren "antaa ton oravan mennä, sillä on vähemmän elinikää kun meikäläisellä". 
  • Mammor som ringer och tar reda på/ fixar åt sina fullvuxna söner. I och med mitt jobb kan jag säga att kanske 1 av 50 blivande beväringar ringer själv till mitt jobb och frågar om hur bussarna kör till brigaden. Typiskt är att man hör killen i bakrunden som troligtvis ligger på soffan och skriker "kysy jo menee myöhemmin" och dyl. Är inte en 19 år gammal kille tillräckligt gammal att ringa och fråga en simpel fråga själv? Sori män, men en 19 årig kvinna sku int be sin mamma ringa. 
Nå väl.. Här var nu ett par grejen jag blir mycket irriterad på...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti