keskiviikko 1. tammikuuta 2014

2013 LISTAN

1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
började jobba inom vår fimas företagsförsäljningssida. + lärt en amerikan hur man firar midsommar i Finland. Varit på Murder mystery fest. Firat vår första bröllopsdag.
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Brukar inte ha nyårslöften. Vem tänker typ i september "vad var nu mina nyårslöften??"
3. Fick någon du känner barn?
Inga vänner fick barn, men ett par som jag vet, typ sådana som är mina facebook-vänner.
4. Dog någon som stod dig nära?
Japp.
5. Vilka länder besökte du?
Ale Coq-landet, Sverige och Frankrike.
6. Är det något du saknade 2013 som du vill ha 2014?
Sku väldigt gärna fa ut med ett flickgäng mer ofta, träffa Nea, umgås med Amanda och mitt gudbarn.
7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
Finns inte ett speciellt datum.. 4.8 kommer alltid att vara ett datum jag kommer ihåg.
8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Alla fina stunder med våra vänner.
9. Vilket var ditt största misstag?
Gjorde nog inga större misstag. Visst har jag ju kämmä på jobbet och försovit mig ett antal gånger, men jordklotet snurrar ännu...
10. Vilket var ditt bästa inköp?
Jag köpte nästan ingenting till mig själv i år. Däremot fick jag en massa grejer. Men jag har blivit väldigt bra på att få tag på bra förmånliga kötterbjudanden. Igår åt vi nöt inre filé för 17.90 kg.
11. Vad spenderade du mest pengar på?
Mat!! Vi har helt sjukt stora matutgifter. Tror att det går över 500e i mån på mat för två hundar och två vuxna.
12. Vad gjorde dig riktigt glad?
 När jag fick min MK väska. + varje gång vi hoppade in i bilen på fredagar och åkte till landet under sommaren.
13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ett par gånger var jag flunssig, men inte desto mera.
14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2013?
"What does the Fox say", den där väldigt störande muijan från ESC som representerade Norge i år, "Rakkauden ratapiha", "Jos mä olisin sun mies"
15. Mådde du bättre eller sämre under 2013 än vad du gjort tidigare år?
Ganska samma som 2012. Allt har gått relativt bra, lite stress rätt så ofta men ALLT ÄR NOG BRA!
16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
laga nya maträtter, mera tid för min familj.
17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Nettin och sena kvällar.
18. Hur var din julafton?
Perfekt. Säkert den bästa julen sedan barndomen. Julen var hemma hos oss och vi hade lagat själv en massa god mat (i mängder), fin stämning, trevlig julmiddag, fina julklappar, skönt och avslappnat.
19. Blev du kär?
I min MK väska! och lite mera i maken.
20. Vilket program har varit det bästa på tv?
Bron / Broen, Solsidan, Kuppilat Kuntoon Jyrki Sukula, Kaappaus Keittiössä. Ser nästan allt från datorn nu för tiden men hänger mycket på ruutu.fi och ser på nå random. Måste medge att följde med The Voice Kids och Junior Master Chef Suomi. Extra bonuspaljastus; jag grät ett par ggr under Junior Master Chef Suomi eftersom att ungarna var så förbaskat duktiga kockar. Jag var stålt eller något över dem.
21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Avskyr fortfarande samma personer som jag har gort förr. + att jag verkligen hatar min pappas nya kärring.Satanas gold digger bitch.
22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
Eldvittnet av Kepler
23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
-
24. Önskade du dig något som du fick?
En MK väska, fick uppleva Versailles och underbara Paris, fina middagar och stunder med vänner.
25. Önskade du dig något som du inte fick?
En pappa i ålderskris.
26. Vilken var årets bästa film?
Jag var inte på leffa en endaste gång om jag minns rätt... Såg nog många filmer på Viaplay, Netflix och Filmnet.
27. Vad gjorde du på din födelsedag?
Med min make på restaurangen nära oss, Pirate vid Drumsö hamnen.
28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Nick var en ny bekantskap samt hans mamma Beth. Men varje träff med Ronny är lika underhållande.
29. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Helt perus. Om jag sku ha 3000e extra i mån, sku jag vill klä mig som Mickan.
30. Vad fick dig att må bra?
När jag var på lande. Omgivningen, värmen, sover bra, sjön, se hundarna lyckliga där, god mat, grillmat, solen, trädgårdsskötsel. Nästa år får jag plantera i vårt nya växhus som A har byggt (taket fattas ännu).
31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Sku villa träffa Jyrki Sukula eller Tomi Björck och de sku lära mig en massa i köket i en vecka eller så.
32. Vem saknade du?
Farfar och Håkke samt min syster.
33. Vilken var din bästa månad?
juni-september.
34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
- japp, men det är privat.
35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Tror inte att det sker någo större förändringar på snar framtid. Men kanske mot slutet av året händer det något... Vet ej.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti