tiistai 11. helmikuuta 2014

Farmi

När det kom på Nelonen reklamer om Farmi tänkte jag att "joo det där ska jag se på". Sen blev blev det "nej orka.." Det har ju skrivits en hel del om programmet innan första avsnittet, speciellt om Tuulikki.



Det har gjorts flera intervjuer med henne om där hon talar öppet om sex och orgasmer. Har aldrig orkat läsa artiklarna..



Men i torsdags bläddrade jag i skvallrens bibel -Seiska. Där var en intervju med Tuulikki. Tänkte "jaha, igen en intervju med den där mommon" Men sen på förljande upplaga var där en bild på henne" och i bakrunden var där ett hus som jag trodde mig känna igen. Jag snabbläste igenom artikeln, och rätt som jag hade, var det ett hus i vår by på lande. I Lojos (föredetta Nummi-Pusula) Kärkölä. Kärkölä är minilitet med få åretrunt boende. Har ingen aning hur många, kanske typ 100? vet inte. Men kanske det berättar att byn har en liten kyrka, en bensis och ett gammal skola som fungerar som verksamhets/mötesplats t.ex zumba en gång i veckan. Tänk vilket sammanträffande?

Tuulikki hade ännu på slutet av 90-taletoch början av 2000-t. en bybod. Minns att vi köpte där öl, Felix ketchup till mig, glass och plättingredienser.



men så där i slutändan, vill jag säga att Farmi är ganska misslyckat. Om man skall leva som på 1800-t. så varför inte göra det till 100%? Var är den tidens kläder? hygienartikler, bindor, skor etc?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti