lauantai 8. helmikuuta 2014

#lyxmat

Har ätit ganska snofsigt i en vecka nu. Jag vet inte egentiligen varför, men jag har bara inte orkat göra något speciellt den här veckan. Orka göra pannbiffar, orka marinera broiler, orka något. Det är så mycket lättare att köpa ett kilo kött och steka det en gång, skära det i tunna skivor och äta av det i flera dagar.

Detta är resultatet...

På tisdagen firade vi att vi har varit 1,5 år gifta. Här har vi inre stek, rödvinssås med en liten twist + grönsaker.


 På onsdagen åt vi rester. Lagade dock sallad och satt i mikron paprika-majs-ärtmix.

 

På torsdag åt vi samma som onsdag. Efter jobbet på fredagen vara ganska usel. Var på jättedåligt humör och ville bara gråta. Min man ville pigga upp mig med att fara till vår favorit rafla. Så det blev Mamma Rosa. Älska!!!









 Jag valde någon slags scampi-toast med rom och kallrökt lax.

 Maken åt en blini.

 Båda av denna läckerhet.


Och till slut denna gudomlighet!!

Måste nog säga att humöret var på topp efter en sådan uppiggelse. Har en så fin man och så fin liten familj trots allt.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti