maanantai 24. helmikuuta 2014

moin

moikka moi.

Har helt glömt bort att jag har en blogg... Okej, jag har inte orkat blogga. Min väninna tog och påminde mig om att uppdatera så att hon vet vad jag håller på med. Tänkte ta mig själv i kragen och skriva ett par rader.

Varit två kvällar i rad och tittat på när mamma och vår kollega Jenni var och vinterbadade...






 Int sku man få mig dit int...




Jenni vari vaken i 2 minuter och 2 sekunder...


 Har myst med hundarna på kvällarna då husse har varit på Högsåra och jobbat.





 Köpte denna VHS från huuto.net. Det här är den riktiga versionen man kan se på finska. Med Johanna Nurmimaa. Den nya versionen är med Nina Tapio och är inte alls i samma klass. Orginalversionen finns inte på DVD så därför käpte jag den som VHS.


 Varit på min första gaytuparin. Jäkligt rolig kväll!!!


Där det bl.a tävlades om att putkitta rommikola..



Förra veckan samlades en grupp med gymnasievänner + två respektive. Borde göra sådant här lite oftare. 


Vi beslöt oss för att ta en middag på La Famiglia. Inget vidare käk...





I fredags var vi bjudna på min mans bästa väns karonka på Gabriole i Borgå. Han blev på fredagen Teknologie doktor i kemi från VTT/ Tekniska högskolan.





Förrätten var buffé. Oj de där räkorna med vitlök!! nam!! 

 Varmrätten var sittande och bestod av gris och rödbeta. 








 Här får Ronny pröva hans kollegas doktorhatt. Här började mina tårar rinna av att jag var så stolt!!





Vardagen rullar på och mycket är inprickat i kalendern. Nästa veckoslut blir det väl Borgå igen? Väntar på vår resa med Ronny och Andi till Krakow. och den här snön får nu lov att smälta bort och solen sku kunna börja titta fram så att krokusen sku kunna börja titta genom mullen. Tycker vi har haft tillräckligt med vinter.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti