sunnuntai 31. maaliskuuta 2013

Påsken 2013

Påsken börjar avrunda sig och jag är äntligen hemma och kopplar av. Min man tog hundarna och stack till vårt lande på onsdagkväll. Han var framme där typ 19.30 tiden och stugan var -4 grader kall. Klockan 23.30 tiden var värmen uppe i +17 grader.
På skärtorsdagen var jag allmänt rastlös på jobbet och längtade till lande. Vi har som tradition att starta mökkikausin vid påsken, oberoende väder och hur mycket det än finns av det där valkoista vihollista...
Pappa plockade upp mig vid 16.30 och vid 19 tiden var vi framme. Äntligen, tänkte jag. Torsdagskvällen slappade jag framför tv:n med vinet medan pappa och A var i bastun. Skönt var det att vara ensam.
På långfredagen var jag och A och pilkade. Hundarna älskade att springa på isen.
 Wilma njuter av solen






 Jerry njöt också, men väntade nog mera på fisk som han kunde sluka upp...




Sedan var det dags för lite lek...








Vår påskmiddag. Receptet enligt Hans Välimäki. Det var int så gott...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti