torstai 7. maaliskuuta 2013

scandinavian babes och mat

Om några veckor kommer vi troligen att ha tackmiddag till alla våra bestmen och kaason. Joo, vi gifte oss för ½ år sedan, men här har nu varit så mycket. idag skaffade jag vår mat, som är alltså nu i frysen. Till förrätt blir det lax/wasabilax med sallad eller sparris. har ännu inte bestämt mig. Till huvudrätt blir det porovauva och egen potatisgratäng + sallad. Till efterrätt blir det citronkaka. Vi hade 3 kaason och 3 bestmen, men sen med alla respektive, blir vi väl 10 personer på middagen. Visst blir en spännande utmaning för mig att vara värd för 8 gäster.


 Sista stressen innan vigseln med mina systrar Emma och Susanna.


 Min söta äldsta syster som kaaso


 kaasot ja bestmänit + gruumi


 Niin koskettava päivä että aina kun halasi piti pidätellä kyynäleitä...


 Ryhmäuva (huomaa pätkä)


 Maailman ihanimmat. Bestis, sisko ja sisko (susanna har samma pappa som jag, Emma har samma mamma som jag, Emma och Susanna är inte släkt)


 Paolo, Victor och Ronny






Har äntligen fått alla tal från vårt bröllop, och kommer att publicera på bloggen ett par rader av varje tal i kommande inlägg. Men nu, godnatt på er alla!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti