sunnuntai 31. maaliskuuta 2013

Påsken 2013

På lördag steg vi upp klockan 9 och packade ihop våra kamor för att starta till Borgå till min "nya familj". Starten började dock inte så bra. När man startar från vår tomt på lande, börjar en ca 300 meter lång, brant och kurvig uppförsbacke. Jepp... Vi körde upp typ 150 meter och sedan kommer det en bit men endast is på vägen. Vår Audi A6:a som väger 2 ton orkade inte upp. Bromsarna tog heller inte i, så började glida sakta bakåt. Jag var livrädd eftersom jag visste det fanns en risk att vi skulle glida mot något träd eller någon byggnad. Jag skrek och grät och ropade efter mamma. jag var påriktigt en hysse. Till slut stannade bilen och jag hoppade ut. Bilen rullade till slut i en snövall och där blev den. Mitt i backen. I en och en halv timme försökte vi få oss från snövallen. Vi kastade både grus och vägsalt på backen, framför bilen och bakom hjulen. Fick även ta en vinsch till hjälp. Till slut kom vi upp för backen och körde mot Borgå. Vi beslöt med mannnen att nästa vinter har vi en ny bil, som garanterat är en Audi Quattro.

I Borgå fick vi lite påskmiddag med svärmor och kom hem på kvällen.

Så här glad var Wilma i buren påvägen till Borgå...






Idag, söndag, for jag, systern, pappa och A till American Car Show. Måst nog säga att det var nog mycket sämre än för 6 år sedan, då jag var där senast. Typ inga promotyttyön och ganska få bilar. Inget var så där "wow, så tuning". Såg den här promotyttön som var direkt mer rento när vi talade svenska med henne.




Efteråt var vi NBC (New Bamboo Center) och åt mat. Stans bästa kinuskimat.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti